The Shoeholic

All about shoes and alot more!

Kungarnas kung lägger av...

Jag tog verkligen ut en ordentlig sovmorgon idag. Jag satt uppe till två i natt och skrev klart min rapport till slutreportaget. Ska bara nu läsa igenom det igen en sista gång innan jag lägger upp den på fronter. Det känns verkligen nice att ha gjort klart reportaget men jag blev inte glad när jag läste mailet från min lärare nyss. Där skrev hon att deadline för uppgiften är flyttad från 16.00 till 00.00 idag. Fan den informatioen kunde vi ha fått igår. Då kunde jag ändrat och fixa och trixa mer med reportaget. Anyways gjort är gjort och jag ska vara glad att jag har gjort uppgiften. Hahaha min måndag var verkligen rolig.

Så här va min måndag: Dollarstore med Sara, skola och redigera, rolig seminarium (haha min grupp drog ut på tiden), redigera igen, ramla när jag missade stolen och slog i hakan på bordet, redigera som en galning, det snöade ut, klar med redigeringen, hem och skriva slutreportage rapporten.

Läste nyss att kungarnas kung Henrik "Henke" Larsson lägger fotbollsskorna på hyllan för gott. Blev ledsen när jag läste detta på Sportbladet. Men samtidgt kan jag förstå honom. Henke är 38 år och det känns att det är dags nu (för gott) att sluta. Tycker dock att han kan sluta nästa han är 40. Han har fortfarande mycket att ge. I mina ögon spelar han fortfarande som en 25 åring. (Va tycker ni, gör Henrik rätt i att sluta? Kommentera gärna.) Han har gjort så mycket för svensk fotboll och i mina ögon är han den störste genom tiderna. Synd att han slutar men han kommer inte lägga av med fotbollen helt. Hoppas att han en vacker dag kan bli förbundskapten för landslaget (håller med Svensson om att han kan vara det nu). Hans sätt att spela på planen, han var ett geni. Det kommer Zlatan och landslaget sakna. Jag är glad att jag har fått se Henke spela en gång. Tack Henrik Larsson för allt!!

 




 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 asli
skriven :

dt e väl nog dags för han att sluta.. om jag ska vara ärlig så verkade som han har alltid velat sluta.. jag menar han hoppar av landslaget sen kommer han tillbaka sluta ifrån olika lag ex. barca till någon annat osv.. mannen e förvirrad i mina ögon haha.. lika bra han slutar för gott men man vet aldrig med den mannen kanske kommer han tillbaka igen haha jag skulle inte bli förvånad om det hände lolz

2 The Shoeholic
skriven :

Asli, Henke är inte förvirrad. Allt mannen har gjort är för sin familj. Familjen är alltid prioritet nr.1 för honom. Han slutade för sin sons skulle och han började igen i landslaget för sin sons skull. Men den här gången kommer han att sluta för gott som spelade spelare. Men han kommer alltid att forsätta med fotbollen som tränare eller nått annat.

3 asli
skriven :

jajaja så vadå om hans son säger snälla pappa kan du hoppas av landslaget e henkes svar: okej pappa jag ska hoppa av laget.. hell no i dont belive in dat shiit.. o sen om hans son säger pappa kan du inte spela igen ska henke svara okej min son jag ska spela igen hahaha... låter dt inte konstigt..