The Shoeholic

All about shoes and alot more!

Bad day

Idag har min dag inte börjat bra! Idag hade jag och mina klasskamrater sista lektionen i Journalistisk skrivande kursen. Under kursens gång har vi läst en reportagebok och ida skulle vi sitta i våra grupper och diskutera om böckerna och skriva en inlämningsuppgift på den. Min grupp läste reportageboken Ola Wongs När tusen eldar slickar himlen Kinas väg mot framtiden. En väldigt intressant och bra bok. Man får ett annat perspektiv på Kina.

Hursomhelst så började vi kl.9:00. Där satt jag ensam och väntade på min grupp i 30 min. Tror ni att de dyker upp?? HELL FUCKIN NOOOOO!!! Det gjorde de inte! Skitarg blev jag men tanken på att jag hade bättre saker för mig att göra, tex jobba vidare med examensarbetet. Så jag går till min lärare och säger att jag får göra uppgiften enskild och jag behöver inte skriva lika mycket som de andra som satt i grupper. Efter snacket med läraren så taggar jag hem för att käka och fixa småsaker inför resan. Helt plötsligt får jag ett samtal och då var det killen från gruppen. Han och tjejen hade helt glömt bort gruppdiskussionen. Så han frågade hur vi skulle göra. Jag sa att jag fick göra uppgiften enskild. Hade inte tid att träffa de och jobba. Han frågade om vi alla kunde skriva var sin del. Så det löste sig till slut. Nu är jag iaf klar med min del.

Nu sitter jag här hemma och njuter av att få umgås med la familia!! Har skrivit klart och lämnat in slutversionen på krönikan. Så imorgon är det reportaget och en frånvarokomplettering som ska skrivas och lämnas in. När jag blir klar med dessa uppgifter så kommer jag att se ljuset i tunneln. Om jag går upp tidigt imorgon och pluggar så kan jag belöna mig själv med ett biobesök tillsammans med syrran. Inshallah vi får se hur det går. Nää slut jiddrat om plugget. Nu ska jag titta på ett avsnitt av Smallville eller vänta tills Big brother börjar.

Sweet dreams kära läsare!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: