The Shoeholic

All about shoes and alot more!

My week soo far

Shoo allihopa!!
Hoppas ni mår tipp topp. Har vart lite busy med plugget. Har haft en helt ok vecka.

Börjar med måndagen: Hade inga föreläsningar men det stoppar inte själva pluggandet. Satt och läste lite grann inför onsdags seminariet. En soft dag helt enkelt. Sen stack jag ner till gymmet med Denise för att dansa Bodyjam, såg framemot att träna. Men det roliga som hände mig i omklädningsrummet var att tjejen som hade skåpet bredvid mig råkade ta mina byxor och låsa in de i hennes skåp. Vi båda var stressade när vi bytte om och hade våra saker bredvid varandra på bänken. Jag sätter på mig t-shirten och vänder mig om. Helt plötsligt hör jag skåpdörren stängas och tjejen är borta. Jag vänder mig tillbaka för att ta på mig mjukisbrallorna, då märker jag att de är spårlöst försvunna. Det roliga var att jag såg aldrig hur tjejen såg ut. Så det blev ingen Bodyjam för mig utan jag fick sitta där på golvet och titta på. Efter passet sprang jag till omklädningsrummet för att se om tjejen var där. Fick vänta i en kvart på henne. Förklarade för henne vad som hade hänt och byxorna fanns i hennes skåp. Så glad att brallorna hade hittat tillbaka till sin rätta ägare.

Min tisdag: Var inte lika rolig som måndagen. Jag var hemma hela dagen och mådde lite dålig. Huvudvärk och lite illamående. Men det kunde inte stoppa mig för att läsa mina två böcker och förberedda mig inför onsdags seminariet. Satt och pluggade från ett tiden och lagom till Champions League matchen Barcelona - Arsenal. Fan vilken match!! Älskade den, den bjöd på allt och då menar jag ALLT!! Synd att detta var just en åttondels-match. Hade verkligen önskat att det var CL final. Diggar de här två lagen grymt mycket. De spelar ju den vackraste fotbollen i världen. Barca var det bättre laget som vann med 3-1 och gick vidare i turneringen. Efter matchen och Big brother gick jag och la mig.

Today: Idag började min dag bra. Gick upp och hann gör mig fin. Brukar inte hinna och sminka mig när jag sticker till plugget. Plus jag har ingen ork eller motivation. Hann även drick min goda jordgubbs smoothie. Stack till plugget och hade seminariet som gick väldigt bra. JAg tog instiativet att börja snacka och det rulla på. Var lite trött på slutet men det var för att jag blev hungrig. Efter seminariet som drog över tiden, sprang jag till redaktionen för att hjälpa Denise med en inspelning. Skulle vara en programledare och läsa upp ca en minuts prata. Det gick väldigt bra och Denise blev nöjd. Kul att hjälpa en vän med sin examensarbete. Efter hjälpen stack jag hem hungrig och såg framemot en lunch. Men det var någon som lämnade ett meddelande på min telefon så jag lyssnade på det och det var kanalchefen från Sveriges radio i Halmstad. Chockad blev jag och höll på att skita på mig. Jag har nämligen sökt sommarjobb där och kanalchefen var intresserad. Han var väldigt trevlig i luren och vi snackade om att jag ska komma dit för en intervju. Jag hoppas verkligen att jag kan komma det. Det är alltid bäst att intervjua personer face to face men så snäll som han var så förstod han om det inte skulle funka för mig och då får vi ta intervjun via telefonen. Skitkul att han hörde av sig. Det är nice att märka att man har utvecklats mycket som person här uppe. Jag har verkligen hittat en bra utbildning som jag har gillat att gå på. Kan inte fatta att det har gått snart hela tre år. Tiden flyger iväg. Efter samtalet stack jag till gymmet för en Bodyjam pass men tyvärr så var den inställd. Snacka om att ingen vill att jag ska dansa den här veckan. Men men jag ska gå på Zumba på fredag. Så istället för Bodyjam så sprang jag på löpbandet en timme. Så har en min fina onsdag och vecka sett ut. Får se hur den slutar.

Shit! Har aldrig skrivet ett sånt långt inlägg men jag måste ju berätta om min vecka.
Sköt om er!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: