The Shoeholic

All about shoes and alot more!

My week

Jag ska börja med att berätta om min härliga vecka. Det började med att jag var hemma i underbara Sthlm. Umgicks med nära och kära. Men det viktigaste var min intervju på Sveriges radio Halland. Det var i tisdags jag åkte hela vägen till Halmstad för intervjun. Har alltid velat åka till Halmstad, måste åka dit på sommaren. Kanske får göra det om jag får jobbet.

Jag har sökt sommarjobb på Sveriges radio i hela landet och jag fick ett samtal från kanalchefen för några veckor sen. Så i tisdags åkta jag dit och intervjun gick bra. Började med samtal med kanalchefen om min bakgrund, skola med mera. Sen ville han testa mig lite grann med hur jag skulle få ihop en nyhet med några exempel. Sen ville han testa mina kunskaper om kända människor. Han hade fyra bilder på kända svenskar och det gick bra. Hur kan man inte känna igen Vd:n för Ullared? Sen snackade jag även med nyhetschefen, tjänsten som jag har sökt till är nyhetsreporter. Intervjun slutade med en rundtur i redaktionen, rätt fint var det.

Veckan slutade med att jag åkte tillbaka till norr med syrran och gick på SMASK. SMASK betyder Sveriges MusikAkademikers Sång Kåntest och är årligen återkommande schlagertävling som arrangeras av Sveriges sex musikhögskolor. Varje skola utser genom en deltävling två finalister som går vidare till den stora riksfinalen som i år äger rum i Ingesund. Förra året missade jag SMASK pga praktiken och året innan så jobbade jag med SMASK som reporter, panel och jurymedlem. Så i år fick jag uppleva SMASK med en helt annan perspektiv. Skitgrymma var alla! Jag vet hur det är att jobba med en stor produktion som SMASK och det är inte lätt. Efter SMASK var det fest för hela slanten på kåren. En mycket lyckad fredagkväll.

Hela min vecka har vart lugn och skön och jag kan lova er att det behövdes. Men nu gäller det för mig att jobba gärnet nu om jag vill bli klar här inshallah! Hoppas ni har haft en toppen vecka.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: