The Shoeholic

All about shoes and alot more!

110911

010911: Året och dagen som förändrade världen. 11 september som blev dagen alla kommer att minnas. Just denna dag gick jag första året på Hässelby gymnasium. Alla i klassen hade lärt känna varandra. Vi hade gympa lektion i simhallen i närheten där jag bodde. Så fort lektionen var över sprang jag hem. Tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet. Jag märker att jag är den enda som är hemma. Sätter på tvn och går till köket för att fixa lite mellis. Tar med mackorna och glas juicet till vardagsrummet. Sätter mig på soffan och tittar på tvn. Det är 1:an jag tittar på och ser två torn, det kommer rök från den ena tornet. Tänker vad är det för film jag tittar på? Sappar till nästa kanal, 2:an visar samma bilder som jag nyss såg på 1:an. Sappar till 3:an, samma torn som de andra kanalerna. Går vidare till 4:an och det var ingen skillnad på den kanalen.

Då insåg jag att något hade hänt. Gårtillbaka till 1:an, nu såg jag en rullande text där det stod att att ett av tornet i World Trade Center i New York har blivit träffad av ett flygplan. Det var ett terrorattack!! Jag stod upp och fattade ingenting! Allt såg så overkligt ut, som tagen från en actionfilm. Just i det ögonblicket så träffas andra tornet av ett annat flygplan. Där stod jag i mitt vardagsrum helt ensam och såg när det andra tornet blev träffad. Jag frös till och förstod inte att något så hemskt skulle kunna hända. Och se alla hjälplösa New York borna, försöka överleva denna tragedi. Se de hjälplösa människorna som är fast i tvillingtornen. Se människorna hoppa från World Trade Center! Det var hemska bilder men det var verkligheten. Jag minns denna dag som om det var igår!!

110911: Tio år dagen!! Jag skriver detta inlägg för att hedra alla som drabbade av den fruktansvärda händelse. Jag kommer alltid att minnas denna dag som om det var igår. Tiden går fort men man glömmer aldrig!! Vi ska inte heller glömma att det var sex månader sen Japan drabbades av den hemska jordbävningen. Mina tankar går till alla människor som drabbades av World Trade Center, jordbävningen i Japan, alla muslimer som har fått lida med åren pga av 11/9, folket som kämpar för frihet i Libyen, mitt folk i Somalia som lider av svälten!! Inshallah Allah ge oss alla styrkan och hjälp de svaga!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: