The Shoeholic

All about shoes and alot more!

The sound of the day: Otis Redding - Try a little tenderness

Idag har jag utsett denna klassiska låt "Try a little tenderness" som The sound of the day. Pappa är en riktigt Motown lyssnar, så under barndomen har jag fått höra låtar från de kända artisterna från Motown. Från en av mina favorit grupper The Temmtations till Jackson 5. Otis Redding som sjunger just "Try a little tenderness" var en av medlemmarna just i The Temptations. Deras låtar kommer aldrig att dö ut, kommer spela Motown låtar för mina barn i framtiden.

Förresten om ni känner igen låten från någonstans men inte kommer på det. Då kan jag säga att ni kanske har hört den från Kanye Wests och Jay Zs låt "Otis" från plattan Watch the throne. Killarna har nämligen samplat just från låten "Try a little tenderness" av Otis Redding som är The sound of the day.



Otis Redding - Try a little tenderness

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: